Després de la Línia 12 del Metro Barcelona… la Línia 3 Sud de Rodalia

La Línia 12 fou una línia ideada a principis de la dècada passada. Es preveia una freqüència de pas de 6 minuts, una mica més alta que a la resta de línies de metro.

Logo L12

Amb l’arribada del tripartit al govern, es va tombar aquest projecte i se substuí per una ampliació de la línia R3 de Rodalia de Barcelona. Això vol dir que ja no serà un metro, una cosa que té inconvenients però també avantatges. Els inconvenients serien que hi haurà menys estacions i probablement menys freqüència de pas, si bé, el temps de trajecte serà més curt. La línia serà d’ample ibèric, propietat d’ADIF, de la qual la Generalitat no tindrà la gestió, cosa que no hagués succeït si es construís la Línia 12, una línia d’ample internacional gestionada per FGC.

Al projecte de Línia 12 de Metro hi havia dues estacions a Viladecans:

  • Viladecans Centre: situada a l’Avinguda Josep Tarradellas amb Carrer Mare de Déu de Sales.
  • Torreroja: situada a Oliveretes, a la zona que des de l’Ajuntament es vol urbanitzar. A l’est del IES Torre-roja i el Camp de Beisbol.

Aquest esquema aniria de meravella per als que viuen a l’Eixample.

La cosa canvia amb la nova línia de Rodalia (R3 Sud). Hi hauria menys estacions, i per tant, algunes hauran de servir dues zones. En el cas de Viladecans, hi haurà dues estacions, però distribuïdes de diferent manera perquè a Gavà i a Castelldefels s’eliminarà una estació.

  • La línia 12 acabava en la zona del Canal Olímpic, en canvi, la que es farà enllaçarà amb l’actual R2 a partir de l’estació Castelldefels.
  • A partir d’aquí, s’unifiquen les estacions de Canyars (Castelldefels) i Gavà Ponent (Gavà) de la línia 12 en una estació entre Gavà i Castelldefels (que podria estar a l’Avinguda Constitució amb Avinguda de l’Habana Vieja, o a la Carretera de Barcelona a Santa Creu de Calafell amb Carrer d’Isaac Peral).
  • La següent, Gavà Sud, es manté, situada a l’Avinguda de Joan Carles I amb Carrer de Sant Pere.
  • S’unifiquen Gavà Centre i Viladecans Centre, i es crearà una al vell mig de les dues poblacions (Gavà-Viladecans). En la foto podreu veure les dues possibles ubicacions d’aquesta estació i la ubicació de la següent, les dues estacions que estaran a Viladecans.

Gavà-Viladecans

  • La següent estació és Torreroja, però l’aproparan a l’Eixample, per compensar la supressió de Viladecans Centre.

Torreroja

  • A continuació, Sant Boi, una estació a Torre de la Vila, que s’aproparà a l’eixample de Sant Boi, perquè l’estació de Plaça Catalunya es suprimeix. Se situarà a l’Avinguda Onze de Setembre amb Ronda Sant Ramon, al costat de la subestació elèctrica. Podria enllaçar amb el futur perllogament de la línia 1 de Metro.
  • La següent, Sant Boi, amb un intercanviador amb l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
  • La pròxima, Cornellà Centre, enllaçant amb l’actual estació de Cornellà d’ADIF.
  • La penúltima a Esplugues de Llobregat, Esplugues Centre, que es manté, a prop de la parada de tramvia Pont d’Esplugues. També enllaçaria amb el perllongament de la línia 3 de Metro.
  • L’estació final, mentre no es faci el túnel per la Diagonal, Zona Universitària, amb enllaç amb l’estació de metro homònima de la línia 3.

Aquesta nova línia no donarà servei, com sí ho feia la línia 12, al Molí Nou de Sant Boi, ni tampoc a Sant Feliu, ni Sant Joan Despí, ni Sant Just Desvern (servits pel futur perllongament de la línia 3 de Metro), ni a l’Hospital de Sant de Déu d’Esplugues ni al barri de Pedralbes de Barcelona (servits pel allargament de la línia 6 de FGC), per arribar més ràpidament a Barcelona.

Abans de 2015 no es començaran a executar les obres, per tant l’obertura de línia ja no l’esperaria fins al 2025, espero equivocar-me i que sigui abans.

=-=-=-=-=
Powered by Blogilo

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s